En sida som recenserar spel, film och böcker samt diskuterar speldesign

onsdag 2 januari 2013

Bloppis

Ett spel som alla önskar sig, kanske

Nu har jag rensat lite på vinden och hittat följande spel jag gärna blir av med. Är du intresserad av någon av dem så kan du väl maila mig vad du tycker det är värt. Du får givetvis också betala fraktkostnaden:

Ave Caesar
Brädspel på svenska. Komplett och i gott skick. Årets spel 1989.

Landskamp
Fotbollsspel som är från 60- 70-talet någon gång. Spela fotboll som ett strategispel. Komplett. Lådan är lite sliten men annars ok.

Kriegspiel
1970 från Avalon Hill. Har inte provspelat det, så jag vet inte om det är komplett. Spelet är i hyfsat skick men luktar "källare"

Waterloo
Algaspel. Spela schaxk med kort och mot många motståndare. Komplett och i gott skick.

RISK. Star Wars- clone wars edition.
Opunchat och komplett. Boxen har fått en smäll i bottnen, men vem bryr sig om det med tanke på att hela spelet är på norska.

Kings & Things
Komplett och i gott skick. Roligare än originalet eftersom just det här exemplaret är på tyska. Engelska regler medföljer.

Warhammer fantasy battle
Tre regelböcker från 1996, så det lär väl vara typ 4:e utgåvan eller så. Magiboken är märkligt nog från -97. Använda, men läsbara.

Star Wars roleplaying game (d20)- Rebellion Era Sourcebook
En bok om Star Wars (classical) världen. Ganska oläst.

Det var det hela. Det visade sig att det fanns en liten plats kvar för min RQ2, harback edition. Kanske till nästa bloppis...




6 kommentarer:

  1. Är Star Wars-boken från "Saga edition," alltså de med näst intill kvadratiskt utseende? I så fall kan jag vara lite intresserad.

    SvaraRadera
  2. Tyvärr! Stående A4. Men den är fin ändå :)

    SvaraRadera
  3. Attan oxå...nåja jag bidar min tid tills nästa Bloppis.
    =)

    SvaraRadera
  4. Du kan u
    ju alltid spela Waterloo eller Ave Ceasar så länge :)

    SvaraRadera
  5. Jag kan rekommendera Ave Caesar, har det själv

    SvaraRadera