En sida som recenserar spel, film och böcker samt diskuterar speldesign

tisdag 22 januari 2013

Tärningsskålar

En bra lösning

Jag gillar att använda tärningar av metall. Det ger den där lilla extra tyngden och känsla man vill ha. Tyvärr har de en tendens att antikbehandla bordet man rullar dem på, vilket är lite synd. Man lösningen finns ofta runt hörnet. Av en händelse spelade jag spel men en man på BSK som faktiskt tillverkar tärningsskålar (se ovan).

Beställde ett par, och dig kam de med posten. De är verkligen perfekta, och den ena passar i den andra, så de tar inte så stor plats. Undersidan har någon sorts gummi runt kanterna så de glider inte iväg när man slår lite häftigt med tärningarna.

Känner på mig att dessa kommer att användas med regelbundenhet på mina spelmöten. Mannen som tillverkar dem vill inte att jag lägger ut hans uppgifter på min blogg, men skulle du vilja ha ett par tärningsskålar du med, så har jag lovat att vidarebefordra uppgifterna.

Tärningarna är kastade!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar