En sida som recenserar spel, film och böcker samt diskuterar speldesign

onsdag 30 januari 2013

Blood Bowl-sug

Det var ett tag sedan

Av någon anledning kom jag att tänka på Blood Bowl här om dagen. Ni vet Games Workshops brädspel för amerikansk fotboll i fantasymiljö. Brutalt, snyggt och enormt roligt att spela. För en massa år sedan spelade man det regelbundet, mest i expansionsformen "Dungeon Bowl". Har spelet uppe på vinden någonstans. Kanske dags att ta ner det igen.

På söndag är det dags för Super Bowl. San Fransisco 49ers mot Baltimore Ravens i årets största TV-händelse. Blood Bowl är den ultimata uppvärmningen.

Huddle up!

4 kommentarer:

  1. Blood Bowl finns även som data spel, värt att pröva!

    SvaraRadera
  2. Kanske till och med finns för Mac :)

    SvaraRadera
  3. Inte helt otroligt. Själv har jag fått mitt spel via en portal "Steam" där jag har en del andra spel "liggandes" i deras "moln". En del av spelen på Steam finns även till Mac.
    Spelade genom Blood Bowl Tutorial idag (hemma och VAB:ar), det var riktigt kul. Få se om det blir någon match senare. Vad jag förstår så skall man kunna spela mot varandra(!), ascoolt!

    SvaraRadera
  4. Tyvärr! BB på Steam var bara för PC :(

    SvaraRadera