En sida som recenserar spel, film och böcker samt diskuterar speldesign

söndag 6 januari 2013

Snake Pipe Hollow II

Tidskrävande

Då har vi spelat den gamla klassiker "Snake Pipe Hollow". Det var roligt att spela rollspel som man gjorde förr. Stora dungeons fulla med dödliga monster, och med skatter definierade i exakta pengavärden. En sak har man dock glömt bort, och det är hur lång tid det tar att spela dessa moduler. Efter en halv dags spelande, lyckades partyt ta sig en tredjedel av äventyret.

Nu, när man är ädre, har man inte dessa oceaner av tid man hade förr. Vi har ingen lokal heller...



Annars skickar jag ett särskilt tack till Stefan som skickade en pdf-fil på mitt gamla spel TÅG igår. Den var rolig att läsa igen :)

2 kommentarer:

  1. Lokal och oceaner av tid... det hade varit något det. Jag saknar att kunna spela från 3 till 3, cykla hem, sova, äta, och sedan åka tillbaka till Firvulag för att upprepa bragden.

    Samhället är helt klart felkonstruerat. Antingen är man arbetslös, och har då inte råd att ha roligt, eller har man ett jobb och har då inte TID.

    SvaraRadera
  2. Man kan inte få allt Staffan :)

    SvaraRadera