En sida som recenserar spel, film och böcker samt diskuterar speldesign

onsdag 16 januari 2013

Portal i tiden

Nu ligger det ute!

Glädjande nyheter för er som längtar efter ett helt eget exemplar av rollspelet "Portal". I slutet av veckan ska det gå att köpa på SF-bokhandeln. För er som har en viss distans till storstaden går det också att beställa från Mylingspel på den här länken:


Jag har också gjort en skiss på den äventyrsserie jag skriver på till ovanstående spel. Det blir tre avsnitt till serien som ska heta "First Missions". De kommer att få rubrikerna "Dejavu", "Awakening" och "Renegades". Förhoppningsvis ska de vara klara till hösten.

Återkommer!

9 kommentarer:

  1. Impressive ! Most Impressive!!

    Spännande och kul att du lyckats få ut dina publikationer, både i butik och på nätet,
    Onkel Olof - Grattis!

    SvaraRadera
  2. Riktigt häftigt!
    Går man in på SF bokhandelns hemsida så kan man söka Portal och hamna här: http://www.sfbok.se/asp/artikel.asp?VolumeID=121697
    Fantastiskt!
    hmmm var har jag nu ställt mitt ex av Portal? Där var det!
    Få se nu...finns jag omnämnd som speltestare.......
    jodå, första namnet osså! =)

    Allt enligt devisen
    "Regnar det på prästen så stänker det på klockaren"

    SvaraRadera
  3. Grattis Onkel! David

    SvaraRadera
  4. Bra att det kommer äventyr till Portal och hoppas att det leder till mer uppmärksamhet. Ett säljargument är väl att spelet är på svenska och därför borde kanske de äventyrstitlar som är på engelska ha svenska namn.

    SvaraRadera
  5. Stämmer bra, men ofta upptäcker jag att man tänker vissa termer i engelska, så även våra ungdomar.
    De tre äventyren kommer antagligen i slutändan heta:

    Dejavu
    Uppvaknandet och
    Utbrytarna

    SvaraRadera
  6. Du kanske är intresserad av att korrekturläsa igen :) ?

    SvaraRadera