En sida som recenserar spel, film och böcker samt diskuterar speldesign

söndag 7 april 2013

Projektet fortsätter

Fler som vill ta maktens krona

Målningen av mina talismanfigurer fortsätter. Det roliga med detta är att man finner nya detaljer i bilderna. Är fortsatt nöjd med att jag grundade dem i svart, men är lite osäker på hur jag ska göra med bottenplattorna. Eftersom de är spelpjäser kanske det duger med en helsvart platta, men det känns som om man antingen skulle ha dem i olika nyanser eller göra lite "natur" runt dem. Har redan en gravsten och en dödskalle till Likätaren, så förberedelse finns.

Har några gubbar på mig att fundera.

2 kommentarer:

  1. Snyggt !
    Druiden och Trollkarlen har du dessutom lyckats riktigt bra med!

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Bilden är lite dålig, men över lag är jag ganska nöjd. Det märks det är olika konstnärer som gjort figurerna. Alven och Sierskan t ex ser alldeles för snälla ut. De flesta figurerna är väldigt lika förebilden dock.

    SvaraRadera