En sida som recenserar spel, film och böcker samt diskuterar speldesign

tisdag 24 april 2012

Dungeon of the Damned

Inte illa

I min plötsliga abstinens efter Dungeon Master gick jag in på Appstore och köpte Dungeon of the Damned för 15 kr. Ett spel som kan beskrivas som en mycket förenklad version av dungeon crawling. Man har bara en karaktär och man kan bara hålla ett vapen och ett föremål till.

Spelet bygger på att lösa problem genom att dra i rätt spak, hitta rätt nyckel och liknande. Grafiken är ok, men lite stel och monsterna är knappt animerade alls. I början var det rätt kul att springa runt och leka Dungeon master, men efter bara en kvart kände jag att jag att jag behövde papper och penna för att rita kartor. Det skaffade jag inte.

Egentligen är spelet rätt dåligt, men betänker man att det kostar en tjugondel av ett vanligt datorspel så får man mycket spel för pengarna. Zombierna har långa spetsiga tänder. Det känns lite kul och inspirarande. Tyvärr är dom få.

Ungefär så här spännande är det.

Onkel Olofs bedömning:
Prisvärt: Jodå, men det kostar bara 15 kr.
Spelvärt: Hmmmmm, nej

Dungeon of the Damned får 4 abstinenta rökringar. Långtandade zombier räcker inte tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar