En sida som recenserar spel, film och böcker samt diskuterar speldesign

söndag 15 april 2012

Bones

En ny idé värd att testa.

Upptäckte när jag var i LA att Reaper miniatures har en ny serie figurer som går under namnet Bones. Egentligen är inte figurerna nya, de finns redan att köpa i metallform i deras serie "Legends", men de är av ett nytt material. I varje blister får man en eller flera figurer gjorda av vit plast. Ytan är matt och figurerna är gjorda för att målas direkt, utan grundmålning.

En annan idé med dessa figurer är att de ska vara billiga, och jämfört med metallfigurerna är dom det också.  Jag köpte ett par paket för att testa till mitt spel "Boss Mania". Redan innan jag målat dem tror jag att Reaper Miniatures är inne på rätt väg. Metallfigurer idag är alldeles för dyra för att man ska köpa många åt gången, och för en speldesigner är detta ett billigt sätt att testa nya idéer.

Jodå. Hans finns med i Boss Mania han också.


1 kommentar: