En sida som recenserar spel, film och böcker samt diskuterar speldesign

måndag 4 mars 2013

Samlarkuriosa

Samlarprylar

Är lite lustig när det gäller mitt samlande av gamla spel, jag är tokigt förtjust i den kuriosan man ibland får med. Jag menar reklamblad, pappfigurer att klippa ut och så klart originaltärningar. Ibland är det nästan viktigare än skicket på övriga spelet.

Idag ramlade det gamla spelet "Ringworld" ner i brevlådan. Jodå, lådan och böckerna var i gott skick, men gladast blev jag för arket med pappersfigurer. Det var också tråkigt att tärningarna saknades, men det lustiga i dessa sammanhang är nästan ingen bryr sig om tärningar och liknande.

Själv är jag enormt stolt över t ex magiboxen till Drakar och Demoner som fortfarande har tennfigurerna och tarotkorten i oklippt skick kvar. Jag är också glad för mitt kort på en java till kortspelet Star Wars, som är mindre än de vanliga korten.

Jag kanske ska sluta samla spel, och ägna mig mer åt att samla kuriosa. Men vem skulle förstå det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar