En sida som recenserar spel, film och böcker samt diskuterar speldesign

torsdag 13 september 2012

Dungeon Siege- Throne of agony

Inte alls dumt...

Det funderas lite över varför jag inte recenserar datorspel i den här bloggen. Till största delan beror det på att jag inte spelar så mycket datorspel. På det området är jag dammigt uråldrig, och gillar bäst gamla spel som Tetris, Pac Man och så klart Dungeon Master. Vilket som, för några år sedan opererade jag ena ögat och då köpte jag en PSP. Givetvis köpte jag en disk med de gamla spelen, men även ett ex av spelet Dungeon Siege.

Spelet visade sig riktigt spelbart. Man är en karaktär som springer runt och löser quests i en fantasyvärld. Man kan välja på en magiker, en krigare eller en alvlönnmördare. Allt eftersom man går upp i nivå lär man sig nya färdigheter och köper olika krafter. Man kan också hitta föremål och vapen som boostar ens karaktär.

Inget ovanligt med det här spelet alltså. Men det är riktigt roligt och kontrollerna är enkla. Vill man slå ihjäl några timmar kan jag verkligen rekommendera detta spelet. Annars kan man ju spela ett brädspel...

Ganska snyggt med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar