En sida som recenserar spel, film och böcker samt diskuterar speldesign

tisdag 1 maj 2012

Skeletten och dom onda burkarna...

Infanteri anorexi.

Målade färdigt ett gäng skelett idag. Inget särskilt med det. Man ger dem några lager wash och sen är det färdigt. Men när jag tog fram min låda med färger så slog det mig att några av burkarna har jag haft i 20 år, kanske mer, och de fungerar fortfarande. Sen tittar jag på mina senaste köpta burkar. Nästan samtliga börjar torka ut.

kanske insåg GW att de gamla burkarna var så bra att de inte kunde tjäna några pengar på dem. Mindre burkar med sämre lock innebär mer såld färg. Alltså, i det här fallet VAR det bättre förr. Fast går man tillbaka ännu längre i tiden så fanns inga vattenbaserade hobbyfärger. Det var dåliga tider, även om färgångorna nog fått de flesta att glömma detta.

Till vänster de goda burkarna och till höger de onda burkarna.

2 kommentarer: