Så där ska de se ut!
Spelkväll med speltest igår. Vi var bara två som spelade "Pit of the Mutant Gladiators". Spelet fungerade ok, men behöver balanseras. En del förslag på nya regler kom upp som kommer att implementeras. Bland annat att "fegspel" ska bestraffas genom att den tänkta publiken kastar saker på de gladiatorer som inte anfaller tillräckligt mycket. Tillbaks till designandet med andra ord.
Letade efter passande figurer till spelet. Chronoscope från Reaper Miniatures tyckte jag var de som var häftigaste. Beställde ett gäng olika mutanter och andra hemskheter.
Senare på kvällen spelade vi Boss Mania. Spelet fungerar, men det känns som om man behöver mer problemlösning i äventyren. Kanske ska man ha sin besvärjelser på kort istället för att skriva dem på karaktärsbladet. Mycket feedback att arbeta vidare med.
Så är det med speldesign. När man har en färdig testprodukt, det är då arbetet börjar på allvar.
Kommer vi att kunna spela Mutant Pit på Lincon 2013?
SvaraRaderaVi jobbar på det, men det är för tidigt att lova något :)
SvaraRaderaTack för trevlig boss mania session förra veckan!
SvaraRaderaI diablo finns den en treasure-goblin som är ett av det roligaste konceptet i spelet, några planer för något liknande i bm måntro?
/Anders J
Tresure goblin lät som ett bra förlag.
SvaraRaderaVad gör den? undrar mannen som inte spelar Diabolo
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
SvaraRaderaHan är en rörlig skattkista med begränsad tid. Varje gång man slår på honom droppar han saker, bättre ju fler slag man lyckas få in. Problemet är att han springer rakt in i (ouptäckta) fiendehorder så girigheten efter bättre prylar gör att man dör pga oförsiktighet, väldigt roligt.
SvaraRaderahttp://www.diablowiki.net/Treasure_Goblin
Coolt. Tar med det i fortsatta utvecklingen av Boss Mania.
SvaraRadera