En sida som recenserar spel, film och böcker samt diskuterar speldesign

söndag 19 januari 2014

Cthulhu i tiden

Alla vill jaga monster

Cuthulhu verkar bara bli mer och mer populärt. Bilderna i detta reportaget är inskickade av allas vår cthulhuspanare Henrik och landade i min brevlåda nästan samtidigt som jag fick programmet till årets GothCon (18-20 april i Göteborg för er som är intresserade).

Årets GothCon har en nyhet: Man kommer att spela musikalen "En shogoth på taket". Kanske något för alla er därute som tycker att våra favorit monstergudar får för lite plats i kulturflödet.

För er som är lite ensamvargar kan jag också berätta att John Dever kommer dit också. För er lite yngre läsare kan jag berätta att han var den som skrev soloäventyren om Ensamma Vargen. Rätt kultigt det med...

Vilket har sin förklaring...

2 kommentarer:

  1. GothCon kan bli intressant i år!
    Cool bild med Simpsons men cosplay flickan får allt jobba mera på sin utstyrsel =)

    SvaraRadera
  2. Jag blir lite sugen på att åka upp till Gothcon och se En Shoggoth på Taket. Det är lite av en lokal favorit.

    SvaraRadera