En sida som recenserar spel, film och böcker samt diskuterar speldesign

fredag 27 juli 2012

The Weathermakers Club

Det krävs en gentleman för att spela en gentleman.

Samtidigt som jag fixar med mitt mutantspel fick jag för mig att det var lite för länge sedan jag var spelledare i något rollspel. Nu har jag därför dammat av mitt hemmabyggda rollspel "Weather makers Club". Ett spel där allt handlar om status, att vara en riktig gentleman. Är man det kan man göra vad som helst, precis som i den victorianska myten om gentlemannen.

Givetvis ska ett speltillfälle innefatta god mat, något starkt och en röka i trädgården. Man ska ju må bra, även vid ett speltillfälle. Har ett par goda äventyrsidéer att arbeta på. Ty en sak är säker; för en gentleman är lite steam punk aldrig fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar